Седум секунди му беа потребни на наредникот на руската стража да пресретне и собори украински јуришен авион Су-25. Наредникот Алексеј Немикин служел како чувар во вод за воздушна одбрана. Тој е оператор на пренослив противвоздушен ракетен систем. Тој им раскажува на руските новинари за ситуацијата во која е соборен украинскиот јуриш.
„Буквално ја симнав целта за седум секунди. Во суштина, ако не успеам да го сторам тоа за толку кратко време, целта едноставно лета“, вели наредникот Немикин во видеото објавено од Министерството за одбрана на Руската Федерација. За соборениот Су-25, Немикин беше одликуван со Орден за храброст од рускиот претседател г-дин Владимир Путин.
Рускиот наредник објаснува дека долго пред целта да се приближи до неговата позиција, таа била откриена од радарски уред. Имаше две украински цели, од кои првата беше соборена од неговиот водач на вод [не беше откриено која е целта], а Су-25 „го ракував јас“, вели Немикин. Потоа, наредникот добива потврда од радарската станица дека украинскиот Су-25 е успешно соборен.
Втор Су-25 во списокот на наредникот
Немикин доби втора наредба од Руската Федерација откако стана јасно дека втор Су-25 е соборен од него, но овој пат со минофрлачки оган. Во тоа време во воздухот имало два украински авиони. Нејзиниот командант повторно пукал кон првиот, но од наредникот не е јасно дали првата цел била соборена. Меѓутоа, неговата цел, вториот авион, била погодена.
Наредникот Алексеј Немикин вели дека во такви ситуации метите се појавуваат многу брзо. Ако не успеете да се справите со нив за многу кратко време, тие едноставно си заминуваат и сте ја промашиле трагата. Немикин вели дека во такви ситуации едноставно „ работите на автопилот“ .
Напаѓачкиот авион Су-25 е најмногу соборен во војната во Украина. И од Русија и од пописот на украинските воздухопловни сили. Според отворени извори, вкупно 38 Су-25 биле соборени до 9 ноември. 15 Су-25 биле украински, а 23 Су-25 руски.
За Су-25
Су-25 е советски млазен авион со субсоничен, едносед и двомотор, кој сè уште е во употреба во десетици земји, од кои повеќето имаат ограничен буџет за одбрана и ја задржуваат борбената способност на авионот. Во 1975 година Су-25 го направи својот прв пробен лет, а во 1981 година беше официјално претставен во земјите од советскиот блок. Овој авион има документирано учество во речиси сите мали и големи воени конфликти во светот: од советско-авганистанската војна до војната во Украина во 2022 година.
Фото кредит: Џем Догут
Су-25 е управуван од еден пилот. Димензиите на авионот се како што следува: Должина: 15,53 m [вклучувајќи сонда за нос], распон на крилата: 14,36 m [47 стапки 1 инчи], висина: 4,8 m [15 стапки 9 инчи] и површина на крилата : 33,7 m2 [363 квадратни стапки]. Авионот е придвижуван од два турбомлазни мотори Soyuz/Tumansky R-195, со потисок од 44,18 kN [9.930 lbf] секој.
Со едно полнење гориво може да лета на растојание од 1000 km, а максималната брзина што може да ја развие авионот за време на летот е 975 km/h [606 mph, 526 kn]. Нејзината граница G е +6,5. Авионот е вооружен со еден автотоп Грјазев-Шипунов ГШ-30-2 од 30 мм со 250 куршуми, пушки СППУ-22 за два автотона Грјазев-Шипунов ГШ-23 од 23 мм со 260 куршуми, противрадарски проектил, воздух кон – проектили од земја, бомби воздух-воздух и контролирани бомби или бомби за слободно паѓање.
Следете не, не има насекаде