По речиси половина век, Бинг ја заврши својата последна верзија на 747, која излезе од фабриката во вторник, на 6 декември. Конечниот клиент на последниот 747 е Алтас Ер, кој на почетокот на 2022 година нарача четири Боинг-747-8 во карго верзијата.
Инаку, одлуката за стопирање на производството на моделот 747 беше донесена во 2019 година, кога беше одлучено овие четиримоторни авиони да престанат да се произведуваат во корист на домашните авиони со широка каросерија поради економичност, чии мотори беа поекономични и поисплатливи.
Досега, компанијата Боинг има изградено вкупно 1573 авиони од верзијата 747. Во САД, Делта беше последната американска авиокомпанија што го користеше Боинг 747 за патнички сообраќај, иако повеќето авиокомпании ги приземјија тие авиони во 2017 година. Сепак, тоа го прави не завршува тука, бидејќи многу цивилни авиокомпании ширум светот сè уште ги користат овие авиони како Луфтханза, а во Азија голем број од овие авиони се во сообраќај како Кина, Индија, Иран…
Историјата на овој авион датира од 9 февруари 1969 година. Имено, на тој ден патнички авион Боинг 747 за прв пат се искачи на небото, обележувајќи ја историјата на патничката авијација на интерконтиненталните летови. Во пилотската кабина на аеродромот во Сиетл беа пробните пилоти Џек Вадел и Брајан Вајгл беа во пилотската кабина заедно со инженерот Џек Волик.
Авионот го дизајнирал покојниот Џо Сатер, кој го нарекувале и „таткото на Боинг 747“. Инаку, леталото е развиено за рекордно време, само 29 месеци откако започна дизајнирањето на овој авион.
Интересно, првиот лет беше планиран да се одржи на годишнината од историскиот лет на браќата Рајт кој се одржа на 17 декември 1903 година. Сепак, доцнењето на производството го турна овој историски настан како датум на полетување.
Првиот прототип „747“ беше крстен „Град Еверет“ по локацијата на фабриката во која Боинг го изгради овој авион.
Серискиот број на Боинг 747 N7470 беше претворен како тест авион за други типови на авиони 757 и 777. Овој авион беше пензиониран во 1993 година кога имаше над 12.000 часа.
Боинг 747 е еден од најпрепознатливите патнички авиони во светот. Ќе остане запаметен по тоа што го револуционизираше воздушниот транспорт и овозможи да превезува стотици патници на еден лет. Компанијата Боинг направи 1.500 примероци од овој авион во различни варијанти и нема крај на светот каде се уште се наоѓа овој авион. Дури и двајца претседатели на две велесили го користат Боинг 747 како свој претседателски авион. Својата примена ја најде и во карго транспортот.
Компанијата Боинг ги има своите корени во Сиетл, но погоните се наоѓаат во државата Вашингтон и Јужна Каролина. Компанијата, исто така, објави дека ќе го пресели своето седиште од Чикаго во Арлингтон, Вирџинија, односно Вашингтон, што ќе ги приближи раководителите на компанијата до администрацијата и Федералната управа за авијација, која ги потврдува патничките и товарните верзии на авионите на Боинг. Заладените односи меѓу Федералната управа за воздухопловство и компанијата Боинг доаѓа по серијата трагични несреќи во кои беа вклучени најпродаваните авиони Боинг 737 Макс на Боинг во 2018 и 2019 година. И беа потребни речиси две години за да се добие дозвола по промената на дизајнот за да се врати авионот на небото.
Следете не, не има насекаде