На видеото од инцидентот се гледа како кинески џет Ј-11 лета опасно блиску до американскиот надзорен авион над Јужното Кинеско Море.
Кинески борбен авион прелета на шест метри (20 стапки) од надзорен авион на Военото воздухопловство на Соединетите Американски Држави над жестоко оспоруваното Јужно Кинеско Море претходно овој месец, соопшти американската војска во четвртокот.
На 21 декември, кинески борбен пилот Ј-11 изведе „небезбеден“ маневар за време на пресретнување на авион RC-135 на американските воздухопловни сили, според американската Индо-пацифичка команда, која објави и видео клип од инцидентот.
На снимката од средбата се гледа како кинескиот млазен ловец лета на неколку метри од носот на многу поголемиот надзорен авион, маневар за кој САД велат дека го принудил нивниот пилот да преземе „избегнувачки“ мерки за да избегне судир.
САД соопштија дека нивниот авион летал „законски“ додека вршел рутински операции во меѓународниот воздушен простор.
„Американските индо-пацифички здружени сили се посветени на слободен и отворен Индо-пацифички регион и ќе продолжат да летаат, пловат и оперираат на море и во меѓународниот воздушен простор со должно почитување на безбедноста на сите бродови и авиони според меѓународното право“. се вели во соопштението на американската војска.
„Очекуваме сите земји во индо-пацифичкиот регион да го користат меѓународниот воздушен простор безбедно и во согласност со меѓународното право“, се додава во соопштението.
Во последниве месеци, кинеските пилоти на воени авиони беа обвинети дека летале опасно блиску до авиони , особено на неколку сојузници на САД, патролирајќи на геополитички чувствителни локации во регионот.
Во јуни, Канада ја обвини Кина за малтретирање на нејзините авиони кои вршеа патроли на Обединетите нации со санкции долж границата со Северна Кореја. Канадскиот премиер Џастин Трудо ги нарече извештаите „исклучително вознемирувачки“ во тоа време.
Австралија, исто така, тврди дека кинески борбен авион „опасно“ пресретнал австралиски воен авион за надзор во мај. Наводните средби се случиле на 26 април и 26 мај.
Портпаролот на американската војска изјави за „Њујорк тајмс“ дека најновото пресретнување од кинески авион се случило во услови на „алармантно зголемување на бројот на небезбедни воздушни пресретнувања и конфронтации на море од авиони и бродови на ПЛА [Ослободителната народна армија]“.
„Значи, овој последен инцидент го одразува загрижувачкиот тренд на небезбедни и опасни практики на пресретнување од страна на PLA кои се од сериозна загриженост за Соединетите држави“, рече портпаролот.
Еден ден по наводната воздушна средба, американските власти рекоа дека „внимателно“ ги следат воените активности на Кина во регионот.
„Продолжуваме да се спротивставуваме на секој воен притисок или принуда против нашите сојузници и партнери во регионот“, се вели во посебна изјава на американската Индо-пацифичка команда .
Кина го тврди речиси целото Јужно Кинеско Море, и покрај пресудата на меѓународниот суд во 2016 година дека тврдењата на Пекинг немаат никаква основа. САД, исто така, ги отфрлија тврдењата на Кина за водите богати со ресурси.
Сепак, Кина напредуваше со изградба на вештачки острови и воспоставување воено присуство во спорното море. Филипини, Малезија, Виетнам, Брунеи и Тајван, исто така, полагаат право на делови од Јужното Кинеско Море.
Во 2015 година, пркосниот Кси Џинпинг рече дека Јужното Кинеско Море било контролирано од Кина „од античко време“, иако тврдењето е историски оспорено.
Опасната средба во воздушниот простор се случи само неколку недели откако Кина објави дека американски ракетен крстосувач „нелегално навлегол“ во водите во близина на островите Спратли во Јужното Кинеско Море . Американската морнарица ги негираше извештаите, опишувајќи ја кинеската изјава како „лажна“. Кина претходно ги сметаше американските поморски патроли на Тајванскиот теснец како „безбедносен ризик“.
Минатата недела Кина и Русија одржаа заеднички поморски вежби за „продлабочување“ на военото партнерство на двете земји во Источното Кинеско Море.
Следете не, не има насекаде