јули 1, 2024

Додека западниот стандард „Брент“ се уште е на 78,57 долари за барел, рускиот „Урал“ се плаќа за половина од таа цена.

На крајот, дали пазарот ќе биде одговорен за рушење на режимот на Путин преку драстичен пад на цената на руската нафта, а не обиди за ограничување на цената на меѓународно и индивидуално национално ниво? Имајќи предвид дека т.н барелот „Урал град“ (стандардна мешавина на руска нафта) вчера падна на само 37,80 долари во Приморск на Балтичкото Море, додека светскиот нафтен репер Брент остана на 78,57 долари, стана јасно дека се случува нешто што е не може да се објасни со договорот на членките на Г7 да го забранат транспортот на руската нафта на меѓународно ниво доколку таа е купена по цена повисока од 60 долари, т.н. „Уралската класа“, која претставува убедливо најголем дел од рускиот извоз на нафта.

Според толкувањето на Грегори Бру од Јеил, кој ја проучува историјата на трговијата со нафта, на падот на цената на руската нафта „Урал“ веројатно најмногу влијаел падот на побарувачката во Кина. Бру толкува дека овој пад на цената на руската нафта не е големо изненадување бидејќи „…одразува помеки услови на целокупниот пазар“. Постои неизвесност за глобалната економија и за политиката на Кина за нулта ковид“.

Експертот од Јеил наведува дека пазарот се уште има доминантно влијание врз цената на руската нафта, а сегашниот пазар се карактеризира со пад на побарувачката. Не се работи за тоа колку Русија го зголемува или намалува производството на нафта, ниту колку Западот сака да ги намали приходите од рускиот извоз, туку за односите на меѓународниот пазар на нафта. Доколку дојде до силно отворање на Кина и зголемување на побарувачката, нема сомнеж дека во тој случај цената на руската нафта повторно силно ќе порасне.

Доколку не дојде до брзо зголемување на побарувачката за руска нафта од страна на Кина и Индија, режимот на Владимир Путин ќе се соочи со драстичен пад на приходите од извозот, што ќе им го отежне финансирањето на војната во Украина и ќе предизвика низа внатрешни проблеми.

Според Bloomberg, неизвесно е каква би можела да биде реакцијата на Русија доколку цената на „Уралс град“ остане на ниво од околу 40 долари за барел. Единствено што сè уште можат да направат е да го намалат производството, за да ја зголемат цената, но прашање е дали можат значително да ги зголемат приходите на ниво што ја гарантира финансиската стабилност на Русија.

Подолу е графикон кој ги илустрира драматичните промени во разликата во цената помеѓу нафтата Урал и Брент за барел во последните три месеци. Како што може да се види од графиконот, разликата помеѓу цената на нафтата „Урал“ и „Брент“ потона длабоко во негативна територија што покажува колку е драстичен падот на побарувачката за руска нафта на пазарот.

Путин и неговите соработници веројатно се згрозени од фактот што со сето ниво на меѓународна геополитичка тензија, која инаку би требало да ја катапултира многу високата цена на нафтата, одеднаш имаат проблем со – пазарот.

Иако многумина на Запад почнаа да се жалат по почетокот на конфликтот во Украина дека пазарните принципи на енергетскиот пазар се нефункционални, лесно може да се случи релативно брзо да ги заборават своите антипазарни манифести бидејќи тоа е односот помеѓу глобалната понуда и барање кое почнува да го регулира она што низа политичари не успеаја да го направат маратонските состаноци за ограничување на цените.

Следете не, не има насекаде

Напишете коментар

Вашата адреса за е-пошта нема да биде објавена. Задолжителните полиња се означени со *

Generated by Feedzy
mk_MK
mk_MK